Advies & trends

Ieder kantoor en bedrijf heeft ermee te maken, kabels en snoeren; van de PC, beeldscherm, printer, telefoons enz. De kabels wegwerken gebeurt vaak onder of naast de werkplek, waardoor een spaghetti aan kabels en snoeren, bossen stof vasthouden, voor gevaarlijke situaties kan zorgen en het er onprofessioneel uitziet. Als werkgever bent u verplicht om te zorgen voor een veilige en schone werkplek. Dat houdt in geen losse kabels over de vloer of los hangende snoeren achter het bureau. De kabels wegwerken voorkomt het risico op schade aan inventaris en ongelukken met medewerk(st)ers.

Trends

Gebruik van natuurlijke materialen

De moderne werkomgeving heeft gezonde afwerkingen met natuurlijke materialen. Wanneer ze in de ruimte worden geïntegreerd, voegen grondstoffen als hout, steen, marmer of koper direct een vleugje warmte en karakter toe. Natuurlijke materialen brengen ons dichter bij de natuur en bevorderen zo een gezondere werkomgeving.

Meer groen op kantoor

Diverse onderzoeken bewijzen dat planten een grote impact kunnen hebben op het binnenklimaat in een kantooromgeving, en om positief effect te bereiken is één plant per 12 m2 al voldoende om prestatieverbeteringen te bewerkstelligen. Verschillende studies hebben aangetoond dat de natuur een positieve invloed heeft op het welzijn en de productiviteit op kantoor. Een groene wand, grote plantenbakken, moswanden, plantenschermen en zelfs micro-gardens waar personeel groenten kan telen behoren tot de mogelijkheden.

Open flexibele kantoren

Open kantoren zijn bedoeld om samenwerking aan te moedigen. Gedeelde ruimtes bevorderen teambuilding die op haar beurt leidt tot een hogere productiviteit. Open kantoren beschikken over vele functies, waaronder flexibele  werkplekken, gemeenschappelijke bureaus, informele meeting pods en break out rooms. Agile werken met toepassing van de Scrum-methode komt ook steeds meer voor. Daarbij is het belangrijk een flexibele inrichting en dynamische overlegplekken te realiseren. Open kantoren kunnen overigens niet zonder voldoende concentratieplekken.

Goede ventilatie

Gezonde kantoren hebben hogere ventilatiesnelheden, lagere concentraties CO2 en andere vervuilende stoffen. De binnen luchtkwaliteit in kantoorgebouwen heeft invloed op zowel de productiviteit als het ziekteverzuim. Er zijn diverse onderzoeken die aantonen dat onvoldoende verse luchttoevoer negatief doorwerkt op de productiviteit. Het binnenklimaat was al belangrijk maar wordt nog belangrijker. Individuele regelingen om temperatuur en lucht te regelen op de werkplek komen steeds meer voor.

Akoestiek en geluidsisolatie

Geluid in de kantooromgeving blijkt een grote invloed te hebben op de productiviteit. Het kantoorconcept (open kantoor of een cellenkantoor) bepaalt in belangrijke mate of er vaak verstaanbaar en (deels) verstorend en betekenisvol achtergrondgeluid hoorbaar is op de werkplekken. Akoestiek speelt dan ook een belangrijke rol in het kantoorontwerp met elementen zoals akoestische panelen, scheidingswanden en plafonds.

Buromex

Al meer dan 45 jaar

Op 22 september 1972 hebben wij op onze locatie Zwammerdam onze 1ste bureaustoel verkocht.

In 1975 zijn wij verhuisd naar het pand aan de Europaweg te Bodegraven.

In 2014 zijn we uiteindelijk na wat  verhuizingen beland op de Lemsteraak 5 in het pand van FORMIDO.

Nu 45 jaar later zijn wij nog actief in de kantoorinrichtingsmarkt.

Wij zijn enorm blij dat diverse relaties welke toentertijd meubilair van ons betrokken, dit nu nog steeds doen.

Het verschil met jaren geleden is, dat wij nu complete inrichtingen mogen verzorgen incl. tapijt, verlichting en scheidingswanden.

Wij zullen dan ook de komende jaren weer met de nodige energie proberen om diverse relaties meubilair te leveren naar aller tevredenheid.

1972

1975

1995

2005

2018

 

Buromex

Werken met visie

 

Duurzaamheid

Ondernemen is niet alleen geld verdienen. Het is een continue zoektocht naar de juiste balans tussen mens en economie.

Bij onze keuze naar partners waren de belangrijkste issues: milieuvriendelijke producten en duurzaamheid. Ervaring en kennis van Buromex en onze partners is de grondslag van een goed advies.

Ontzorgen

Ontzorgen is onze eerste zorg. Wij bieden één aanspreekpunt, één organisatie om tijdverlies en kosten te besparen. Kortom u concentreert zich volledig op de dagelijkse gang van zaken, namelijk ondernemen.

Buromex werkt vanuit haar centraal gelegen lokatie in Bodegraven met een team om uw inrichtingsvraagstukken te inventariseren. Van eigen logistiek en servicemonteurs, van binnendienst tot projectadviseurs en tekenstudio, wij staan allen graag voor u klaar.

Het nieuwe werken

Minder vierkante meters, meer werkplezier, minder CO2. Minder kosten en meer ruimte. Ruimte die vrijheid schept en inspireert tot meer inzet, zelfstandigheid en verantwoordelijkheid.

Een omgeving met de best denkbare voorwaarden. Voor het team, voor het individu. Voor bestaande en nieuwe ICT-faciliteiten. Voor nu en voor straks. Het Duurzame Nieuwe Werken werkt.

Ergonomie

Dit is de wetenschappelijke studie van de mens in zijn relatie tot zijn omgeving. Het is afgeleid van het woord Ergon (werk) en Nomes en moet zorgen dat de veiligheid en gezondheid van de werknemers verzekerd wordt.

Buromex levert daarom op dat gebied diverse producten, zoals monitorarmen, zit- en sta-tafels en ergonomische bureaustoelen welke voldoen aan de laatste arbo normeringen.

 

Neem contact op

 

5 + 15 =

 

Buromex Totaalinrichting
Postbus 189
2410 AD Bodegraven

Tel: 0172 - 619304
Mail: verkoop@buromex.nl
K.v.K. nummer: 290190644
BTW nummer: NL 001054831B01